Avoimet työpaikat

Talousvastaava, Pääkaupungin turvakoti ry, Helsinki

Pääkaupungin turvakoti ry avaa haettavaksi yhdistyksen talousvastaavan tehtävän.

Pääkaupungin turvakoti ry toimii perhe- ja lähisuhdeväkivaltatyön kentällä kolmen eri toimintamuodon – turvakodit, Asumisyksikkö Kilpola, Lähisuhdeväkivaltatyön yksikkö – keinoin. Toimintamuodoissa tuotetaan ammatillisesti laadukkaita laitos- ja avopalveluja perhe- ja lähisuhdeväkivallan kaikille osapuolille. Työskentelyn tavoitteena on väkivallan tunnistaminen, loppuminen ja väkivaltaisista kokemuksista selviytyminen.
Yhdistyksen palveluksessa on 44 työntekijää sekä kuukausittain merkittävä määrä keikkalaisia. Kussakin toimintayksikössä on oma esimies, yhdistyksen operatiivista toimintaa johtaa toiminnanjohtaja ja ylintä päätösvaltaa käyttää luottamushenkilöistä koostuva hallitus.

Yhdistyksen talous- ja HR-hallinto on koostunut talous- ja HR-vastaavasta sekä osa-aikaisesta taloushallinnon assistentista. Talous- ja HR-vastaavamme siirtyessä toisen työnantajan palvelukseen yhdistyksen talous- ja HR-hallinnon kokonaisuutta tarkennetaan ja kehitetään. Yhdistyksen taloushallinnon tuleva kokonaisuus ratkaistaan siirtymäkauden aikana. Taloushallinnon laskutustoimenpiteistä vastaa taloushallinnon assistentti.

Yhdistyksen talousvastaava vastaa taloushallinnosta yleisesti ja hänen tehtäviinsä ovat kuuluneet:
– vastuu taloushallinnosta kokonaisuudessaan, tilinpäätös, raportit, ennusteet, budjetointi yhdessä toiminnanjohtajan kanssa ja raportointi talouden tilanteesta kuukausittain toiminnanjohtajalle, esimiestyöryhmälle ja hallitukselle.
– vastaaminen yhdistyksen maksuvalmiudesta
– vastaaminen verottajan ja muiden työantajamaksujen tilityksistä sekä palkkoihin liittyvistä ilmoituksista yhdessä palkkatilitoimiston kanssa verottajalle, tulorekisteriin, vakuutusyhtiöille ja viranomaistahoille.
-vastaaminen rahoittajien rahoitushakemusten ja vuosiselvitysten numeraalisista osuuksista.
-avustushakemuksiin ja kilpailutukseen liittyvät tehtävät yhteistyössä toiminnanjohtajan kanssa
-henkilöstöhallintoon liittyvät tehtävät
-palkanlaskentaan liittyvät esikäsittelytyöt ja palkkojen tarkistus
– Rahankeräystiliin liittyvät selvitykset
– vakuutusasiat

Kokemus Procountor-taloushallinnon ohjelmasta sekä Sympa HR-järjestelmästä luetaan eduksi. Toimit kummankin järjestelmän pääkäyttäjänä. MS Office-ohjelmien käytön tulee olla sujuvaa. Lisäksi käytössämme ovat Työvuorovelho-ohjelma ja Sofia-asiakastietojärjestelmä.

Toistaiseksi voimassa oleva työsuhde. Viikkotyöaika 37.30 h / vk. Palkkaus G 29 + mahdolliset ikälisät eli 2960-3386 €/ kk /palkkatoive. Talousvastaavan tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää taloushallinnon koulutusta ja työkokemusta talous- ja HR-hallinnon tehtävistä. Kuuden kuukauden koeaika.

Hakuaika 7.4.-23.4.2021. Hakijat haastatellaan viikolla 17 (26.-30.4.2021).
Työ toivotaan otettavan vastaan heti. Työpaikan osoite Turvakoti Haaga, Steniuksentie 20, 00320 Hki. Yhdistyksen hallinto ja Turvakoti Haaga muuttavat loppuvuodesta Herttoniemeen, Työnjohtajankatu 7, 00880 Hki.
Mahdolliset kysymykset: ajalla 7.4.-23.4.2021 klo 10-12 talous- ja HR-vastaava Tanja Laakkonen 040 457 7290 tai toiminnanjohtaja Karola Grönlund 044 275 3006

Erittäin kiireellisestä tilanteesta johtuen päätös valinnasta voidaan tehdä jo hakuajan aikana.